dinsdag 26 september 2006

spoken in het bos

walking with a ghost... En ik lag net rustig. Lekker in het bos, op mijn rug in de zandkuil. Tussen 4 olielampjes en achter me een groot kruis. Te genieten van een prachtige sterrenhemel. Schrik ik me helemaal een hoedje als de heks krijsend op me af komt rennen. "Mooi!, Mooi! Luister, sssst, oh, ik ruik, snifsnif". Links van me hoor ik gefluister en geritsel en volgens mij zit er iemand nog geen halve meter achter me.
We zijn bezig met het nachtspel voor juf Buuv haar school. Acht groepjes met kindjes zijn een doodeng donker bos ingezonden, op zoek naar het graf van Gandalf. Daar moeten ze een schelp te pakken zien te krijgen.
Voordat het zover is krijgen de kindjes heel wat te verduren. Over de stikdonkere bospaadjes spoken enge figuren. Die opeens uit het donker te voorschijn komen en hele enge geluiden maken.
Opeens komt er één van de kids overeind en rent met ware doodsverachting op het lijk van Gandalf af. Net als hij zijn hand uitsteekt naar de schelpen beweegt het lijk. Dan komt ook de heks aanrennen. "Jij daar, weg ksst, ksst!" Mislukt...

2 opmerkingen:

  1. was errug leuk, heb de tocht nog in de voeten zitten, ook nog moe. volgend jaar weer? bedankt voor jullie hulp was echt heul erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja! graag volgend jaar weer... stt luister, luister, sst stt, rrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen