vrijdag 8 september 2006

boekzoek

met weer een liedje onder de foto!
Vorige week was er weer zo'n moment. Dat je voor een kast staat, kijkt naar de inhoud en denkt, "ach wat moet ik er toch mee". Even later begint dan het sjouwen naar de dichtstbijzijnste container van de plaatselijke kringloopzaak. Zo wordt deze instelling al langer met oude meuk waar we van af moeten opgescheept, omdat de vuilnisbak voor deze spullen niet de juiste oplossing biedt. En, de betreffende container staat bijna om de hoek.
Gisteren wilde ik zelf even kijken bij deze zaak. Of er toevalligerwijs misschien een aantal barkrukken te vinden was. Nee dus. Wel trof ik op de boeken afdeling meerdere van de vorige week gedumpte boeken aan. Helaas stond er deze keer niemand in te bladeren, op zoek naar een koopje. (een vorige keer, na het dumpen van een grote hoeveelheid videobanden heb ik over iemands schouder mee staan kijken toen hij uit deze banden een aankoopselectie maakte, heel grappig ) Ik heb wel even gekeken wat de verkoopprijzen waren. Het viel me direct op dat in alle gevallen de aankoopwaarde verdubbeld tot vermeerveelvoudigd was. Zo was het prachtige boek "Utopia", voor 1 gulden bij de plaatselijke ramsj, nu te koop van 2 hele euro's. En de "kroniek van de 20ste eeuw", voor 2 gulden 50 bij de biebopruiming, doet nu 350 eurocenten. Eigenlijk zou ik er zelf mee op de markt mee moeten gaanstaan, maar dat me echt te ver. Ik gun een ander het plezier wel van het verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten