dinsdag 29 augustus 2006

schrikken



Even denk ik dat ik droom. Want wat ik zie kon simpelweg niet kloppen! Buiten is het tien graden. Tien graden! Zijn we helemaal gek geworden? Het is pas eind augustus. Augustus, de warmste maand van het jaar! Het kan niet anders zijn dan dat ik droom. Of dat ik droom dat ik droom dat het koud is! Maar mijn eerste stap buiten de deur zegt genoeg. Het is echt heel erg koud! Zo koud dat ik stantepede op zoek ga naar mijn warmste trui. Dat wil ik niet, liever duik ik mijn bed in om pas wakker te worden als het dertig graden is, maar ik kan niet anders. En op de fiets ben ik ook blij hoor, met mijn nwarme fleecetrui. Maar dat hoort toch niet. Nu? Toch?


Ik wil dat het weer zomer wordt. Echt zomer, met tropische temperaturen, barbequestank van de buren, watergevechten en een korte broek in de hangmat. Dat wil ik. En die prachtige regenboog wil ik pas over twee maanden weer zien. Eerder niet. Want dan zwaait er wat!

1 opmerking: