vrijdag 18 augustus 2006

bordje


De schoolvakantie is al weer bijna afgelopen, tijd voor het jaarlijkse fenomeen in de provinciale studentensteden; de introductie...
In provinciehoofdstad kwam ik grote groepen beginnende studenten tegen. Allemaal met een kartonnen, zelfgeschreven, naambordje om hun nek. En eigenlijk vond ik dat wel handig. Het maakt het straatbeeld er een stuk vrolijker op. Stel je voor, je komt 's morgens de deur uit en de eerste passant roept meteen "goedemorgen meneer X."! En jij kan dan direct teruggroeten "goedemorgen meneer Y." Wat een vrolijkheid.
Thuis heb ik direct mijn eigen bordje gemaakt, het is nog een proefmodel, maar als je me op straat tegenkomt, met een bordje om de nek, zeg dan met welgemeende vrolijkheid "goedenmorgen Harm Job!". Gaan we voor een vrolijke en lieve wereld. Leuk toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten