zaterdag 29 juli 2006

herfst


Ik ben in de war. Snap er niets meer van. Helemaal niets. Terwijl mijn thermometer nog steeds aangeeft dat het buiten boven de dertig graden is, en de zon volop daarvoor zijn best doet, is de herfst ongemerkt aangebroken.
???!
Wat?! Vallen de bladeren van de bomen en breekt de ene na de andere grijze dag aan, vol regen en wind? Huh? Heb ik wat gemist?
Het antwoord daarop is een vrij simpel en volmondig ja! Alleen niet buiten, in de natuur, maar in de winkels. Terwijl het halve land nog op zomervakantie moet gaan, wordt in de winkels reeds de herfstcollectie opgehangen en neergezet. Alles in mooie, gedempte kleuren, niet te uitbundig, niet te fleurig en vooral niet te vrolijk.
Vooral niet te vrolijk. Want dat wordt ik daar niet van. Wat is dat voor een onzin om, terwijl de mussen van het dak vallen, warme truien te verkopen? Of waarom verkoop je opeens geen tuinstoelkussens meer? En wat is het voor een onzin om alle barbecue spullen uit je winkel te halen. ("Nee meneer, sorry, dat verkopen we niet meer, dat zijn seizoenartikelen" aldus een medewerker van een plaatselijke supermarkt vorig jaar begin augustus toen ik vroeg naar een simpele zak barbecuekolen!)
En zo ben ik ook nog steeds op zoek naar een paar van die hele simpele witte bootschoenen van een paar euro per paar. Nergens meer te vinden. Alles reeds uitverkocht, alleen nog in maat 35 te vinden. Gisteren een lading winkels afgeweest waar ze afgelopen winter zonder problemen te vinden waren, maar nu het dan echt zomer is, en dan plots de behoefte ontstaat...
Dus, kom je ze tegen, een paar witte heren canvas "bootschoenen" maat 43? Maak Harm Job blij!
(voor de liefhebbers die nog steeds, met HJ, vinden dat het volop zomer is, een prachtige mix onder de foto...)

1 opmerking:

  1. lieve schat, het is nu de tijd om je winterzooi (jas, schoenen enzo) te gaan kopen want anders is alles al weg.........

    BeantwoordenVerwijderen