maandag 3 juli 2006

geheimpje



"He Harm Job" hoor ik vanachter een schutting. Dat kan er maar 1 zijn, buurman K., "weet je wel dat het 32 graden is? Ben je helemaal gek geworden?" Ik weet dat het 32 graden is. Misschien wel een beetje warmer. Zweet me helemaal kapot namelijk. Ben het aan de andere kant, met een warme vakantie achter de rug, ook wel weer gewend. Sta te spitten en te graven, te schoffelen en op te ruimen.
Ze had het er vanmorgen over. En ook al veel vaker. Er moet gras in de tuin komen. Precies daar waar de zon het laatst staat in de avond. Om optimaal te kunnen genieten. Maar vanochtend, bij een kopje koffie in de tuin, begon ze er weer over. "Zullen we er anders vanavond mee bezig gaan?" stelde ze voor. Ik kon het haar snel uit het hoofd praten. "Daar is het toch geen weer voor, om nu gras te zaaien?" vroeg ik haar. Met een diepe zucht gaf Krien het op.
Nu heb ik dus een geheimpje. Ben vandaag dus als een bezetene aan het graven en doen geweest zodat ze over twee weken lekker in het gras kan liggen. Maar ze mag het nog niet weten. Dus houden jullie het nog even geheim voor haar? Bedankt. Ga ik nu een koel en verdiend biertje pakken. En het gras even bewateren...
(het liedje van de dag heeft ook met gras te maken, alleen dan net even iets anders. wel leuk...)

3 opmerkingen:

  1. Je wil natuurlijk voorkomen dat het gras bij de buren groener is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) lieeeeeeeeff.
    vanavond het andere stukje nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tentje neerzetten, komt s-anne logeren voor een week of 3.....
    dat heb you weer goed gedaan hoor buum

    BeantwoordenVerwijderen