donderdag 7 oktober 2010

bakfietsen



Bakfietsen oftewel taart bezorgen op de basisscholen van mijn stad. Het is de week van het onderwijs en mijn sponsor, de bond, organiseert elk jaar een mooie happening met bakfietsen. Vijf bakkies deze keer, Noord, Oost, Zuid, West en Centrum. Mijn bak gaat richting Zuid, scholen in buurten waar ik nooit en te nimmer kom, aardig dus.Mijn maatje van de dag blijkt de echtgenote van een politieman die ik eerder deze week sprak, te zijn. Grappig.


Het is leuk om met een versierde bakfiets over een schoolplein te rijden en de aandacht van alle kids in de klas te vangen met een hartelijke lach, een vrolijke zwaai en en een goede ring op de fietsbel. Fantastisch. Ook de gesprekken op de scholen zijn leuk, enthousiaste juffen en meneren die hart hebben voor hun werk en dat vandaag beloond zien met een lekkere taart. 
Helaas slaat halverwege de remtrommel van het achterwiel vast en eindigt de rit bij de fietsenmaker in de werkplaats. Maar niet voordat Vakbondshenk de missie heeft proberen te redden met een kist gereedschap. Een kapotte remtrommel en een gesneuvelde lagerbus maken een einde aan de feestelijke rit door de stad. Gelukkig komen de taarten nog wel op hun bestemming. Deze week hulde aan het onderwijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten