dinsdag 23 maart 2010

door de lucht


De stoel zelf zie ik niet vliegen, maar een paar seconden later heb ik het verhaal wel in geuren en kleuren, inclusief de bloedspetters op het overhemd van agent Dirty Herrie en het kapotte horlogebandje van de rechter.
Terwijl de stoel vliegt sta in aan de andere kant van de deur van zaal D. Net te laat om nog ongemerkt mee te glippen tijdens een schorsing en geen zin om storende factor te spelen. Het maakt niet uit. Ik heb mijn verhaal, en wat voor één.
Een verdachte gooit een stoel naar een rechter en even later prijst de persrechter de vitaliteit van de getroffene om daarna fijntjes uit te leggen dat het voor deze rechtbank geen reden is om de boel beter te beveiligen. Lees en luister.
Bij een omgekeerde zaak, een rechter die zijn voorzittershamer naar een verdachte gooide, zat ik wel. Samen met de daaropvolgende vrijspraak, de verdachte zei linkshandig te zijn en ving de hamer ook meestens met links, haalde het het landelijke nieuws. Altijd mooi om aan de bakermat te staan van een bericht dat het hele land meekrijgt.
Stiekem hoop ik daar nu ook weer op...

1 opmerking:

  1. Op dit soort momenten mis ik het toch ook nog wel een heeeel klein beetje, haha

    BeantwoordenVerwijderen