zondag 10 januari 2010

met rechts


Ik ben soms een te brave borst. Remmen voor een rood verkeerslicht. Vanaf nu kan ik dat iedereen afraden tijdens weersomstandigheden. Ik knal keihard met de Strida tegen het wegdek.
Een stadsbus kan me net nog ontwijken, verneem ik later van Krien, en als ik probeer op te staan weet ik dat het mis is. We lopen naar de eerste hulp, geen moment bij nagedacht een ambu te bellen.
Direct krijg ik pijnstillers en even later sta ik voor de röntgenmachine. De conclusie is snel getrokken, breuk bovenarm, net onder schouder. Geen gips, alleen een sling en de opdracht te rusten.
En dat doe ik dan maar. Op de bank, met Krien als de perfecte verpleegster die over mij waakt met al haar nachtrust. ik kan niets zelf, opstaan en verder, hulp heb ik nodig.
Tot zover.

2 opmerkingen:

  1. advocaatje pleitmevrijzondag, 10 januari, 2010

    Mooie foto. Gelukkig zat je haar goed toen je op de foto ging. Wel klote hoor. Ik zal je nog niet gaan plagen..... nog niet.

    Vardable (Franse vloek?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WTF je hebt een muispijl in je arm! Geen wonder dat het zo'n pijn doet.

    Maar zonder gekheid beterschap, is niet prettig om je zoveel pijn te zien lijden.

    BeantwoordenVerwijderen