woensdag 23 december 2009

voor niets

"Komt u dinsdag of woensdag maar terug" zegt de mevrouw achter de balie van het Stadskantoor als ik maandag binnen kom lopen. Ik probeer een vergunning voor het oud-en-nieuwfeest te bemachtigen maar de goden zijn de festiviteiten niet gunstig gezind. De loketten zijn dicht krijg ik te horen. Ik ontfutsel de mevrouw mijn papieren die ze ondertussen volplakt met gele briefjes en stempels. Die heb ik nog nodig.
Vanmiddag meld ik me opnieuw aan de balie. hoe of ik er bij kom dat ik zo maar binnen kan komen lopen. "De loketten zijn dicht, dat weet u toch? Nee, vandaag gaat het niet lukken, kunt u morgenochtend? Dan is er vrije inloop. Hoe weet u dat u nu terecht kunt? Van een collega? Nou, nee, dat kan nu echt niet, komt u maar terug. Goedenmiddag!"
Nou ja! Even het ik "Going postal" neigingen, maar weet me te beheersen. Morgenochtend kan ik niet. Dan maar geen vergunning. bekijk het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten