maandag 12 oktober 2009

van de pot gerukt


Buiten adem kom ik aanrennen bij de bodebalie in Provinciehoofdstad. De trein heeft er een paar minuutjes langer over gedaan en ik heb met de Strida als gek door de stad gefietst. Ik had me de moeite kunnen besparen krijg ik te horen, er is zeker een uur achterstand. Iets meer dan twee uur later kan de zitting eindelijk beginnen. Ondertussen zijn er al meerdere belangstellenden, slachtoffers en verdachten opgestapt. Boos en vol ongeloof over de traagheid van de rechtbank. Ik blijf, vastberaden. Was twee maanden geleden ook al voor deze zaak naar Provinciehoofdstad gereisd, om bij aankomst te horen dat de zaak was ingetrokken. Niet nog een keer! Uiteindelijk sta ik om half vier buiten de zaal en kan ik gaan tikken, geen stroom in de zaal en geen ontvangst dus dat moet nu pas. En zo ben ik een hele dag kwijt voor een zaak waar oorspronkelijk een minuut of 25, 30 voor stond gepland. Thanks! En zeker ook voor die prachtige schone toiletten, die "net nog zijn schoongemaakt" maar niet heus. Getver, wat een viezigheid.

1 opmerking: