donderdag 27 augustus 2009

PR!

Net over de grens wordt ik ingehaald door een brommer. Net buiten het zicht van de Polizei schiet ik in z'n kielzog. Een blik op mijn teller wijst 40 aan. Mooi, das geen probleem en ik haak aan.

Ik zoek oogcontact en steek even vragend mijn duim op. De bestuurder knikt, ik duik diep in de beugel en volg. Een kilometer of zeven, acht kan ik stayeren, waarzinnig. De jonge bestuurder rijdt een constante snelheid en houdt mij goed in de gaten. In Oudstadjedorf slaat hij een woonwijk in, met een zwaai nemen we afscheid. Ik hoop hem nog een keer tegen te komen.

De snelheid zit in de benen en moeiteloos hou ik een hoog tempo aan. Het gemiddelde loopt gestaag omhoog en met de blik op de teller blijf ik doortrappen. Bij de eerste stoplichten in de stad geeft ie een gemiddelde van 33,20 aan, een persoonlijk record! Met een beetje hulp natuurlijk, maar het grootste gedeelte toch zelfstandig.
Heeft het toch een beetje geholpen dat ik mijn Stokbroodkaasenwijnlandse snoepshirtje aanhad. Is ook een mooie klupnaam, Amical VĂ©lo Club Aixois.

De komende twee dagen staan in het teken van de Vuelta. Updates over mijn belevenissen daar zijn te volgen via de Twitter. Hou die dus in de gaten!
En sponsoren kan nog steeds, inmiddels heb ik er twee. Lees onderstaande blog. Dank!

1 opmerking:

  1. He HJ, We gaan voor je duimen en sponsoren graag maar voor een vast totaal bedrag(je) 20 euro. Overmaken?

    In ieder geval veel plezier komend weekend. Het klinkt al spannend op de radio...

    we hopen dat het ZO gaat:
    subillu

    BeantwoordenVerwijderen