donderdag 13 augustus 2009


Ik ga maar weer eens op pad naar de Provinciehoofdstadse rechtbank. De zomerstilteperiode is wat voorbij en ik spot een aardige zaak. Bij de beveiliging word ik zowaar vriendelijk ontvangen, mijn Srida mag op een veilige plek en de tas hoeft niet op de kop. Ook de bode is blij mij te zien, maar heeft wel slecht nieuws. De zittingen van eerder lopen verschrikkelijk uit! Tuurlijk, ik had niet anders verwacht.
Een goed uur later is het dan zover. Ondertussen heb ik mijn lunch gehad, de papierbak op de kop gezet en me vooral zitten vervelen. Dan begint de zaak, een dame uit de provincie van de pompeblêdden, heeft een drogist in Koekstad overvallen. Ze wordt kort na de overval in de kraag gevat en staat nu voor de rechter.
Al snel komt de officier van justitie met de vraag om de zaak aan te houden. Iets met een intake bij een kliniek en meer van dat. Ook advocate Ikhebeenlijzigestemenvreemdeschoenen wil aanhouding. De rechtbank gaat, na een lange schorsing, accoord. Zaak gesloten, over twee weken verder.
Daar sta ik dan, met bijna lege handen. Ik schrijf een bericht en moet constateren dat het mij een hele middag heeft gekost voor eigenlijk heel weinig. Fijn maar niet altijd heus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten