dinsdag 18 augustus 2009

aanslag (1)


In de Beschuitstadse rechtbank draait het deze morgen om een Textielstadse man en zijn bestelbus uit 1992. Deze combinatie komt in april door de voorpui van de ex-vrouw van verdachte rijden. Telefonisch aangekondigd "ik kom met de bus door de voorpui". Men zat al te wachten.
De Textielstedeling was "over de rooie" vanwege de nieuwe viend van zijn ex. Voor de rechter verklaart de man dat hij een, voor de deur, geparkeerde scooter wilde "aantikken om ze schrik aan te jagen". Vreemd dat hij dan in volle vaart en zonder te remmen een bocht van 90 graden maakt en de woonkamer komt binnenrijden.
Een heel jaar celstraf waarvan een maand of 3 voorwaardelijk eist officier van justitie Alletandennogindemond. En een contactverbod en on top of it, een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. Voorwaardelijk omdat de man zich voortbeweegt in een scootmobiel en met een onvoorwaardelijke ontzegging daar ook niet mee mag rijden.
Advocate Teveelmakeupopdekop schuift mij voor de zitting ongevraagd een visitekaartje onder de neus. "Dan komt het goed in de krant". Zoals verwacht maakt ze geen indruk met haar pleidooi en heb ik mijn bericht af als ze uitgepraat is. Of haar naam goed in de krant komt? Ik weet het niet, heb niemand van de krant gezien.

1 opmerking:

  1. advocaatje pleitmevrijdinsdag, 18 augustus, 2009

    tis heel belangrijk dat je naam goed in de krant komt. Bij mij wordt pleitmevrij altijd juist geschreven! Maar ik heb er geen klant meer door *haalt schouders op*/

    Dus ze wist geeneensnie dat je bij Oost werkt? treurig. Tsja, dus het was een erg boeiende zitting?

    De textielstadsecourant zal morgen wel weer geplagieerd hebben denk ik zo

    BeantwoordenVerwijderen