maandag 13 april 2009

flits


Wow! Ik vlieg echt over de weg en bereik op een vrij stuk 49,3 als hoogste snelheid. Er staat een stevige bries en ik kan daar op de juiste momenten goed gebruik van maken. Na 10 kilometer staat er al een gemiddelde van 32 op de teller en het zal nog verder oplopen. Ik voel me super, de benen knallen van de kracht. Goed gepoetste schoenen en geile sokjes spelen natuurlijk een grote rol.
De stad uit is het nog frisjes, maar als ik de Sonnenweg opdraai breekt de zon door. De temperatuur stijgt en na een paar kilometer kunnen de armstukken naar beneden, op de fiets heb ik het liefst zo min mogelijk aan.


De terugweg heeft wind tegen, zo loopt mijn vaste route nou eenmaal. Het is mijn kans om eens flink tekeer te gaan tegen de wind in, zeker op het stuk vals plat aan deze kant van de grens. Met 40 op de teller schiet ik de stad in. Uiteindelijk staat het gemiddelde op 31.22 km per uur. Niet slecht, gezien de paasdrukte onderweg, langzaam rijdende auto's, fietsers die plots voor mijn neus van hun ros stappen om een bordje te lezen, dove bejaarden die mijn bel niet horen, niet uitkijkende pubers met oordopjes en een hood over de ogen, kortom, uitdagingen genoeg onderweg.
Ik ben tevreden. morgen weer een rondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten