vrijdag 30 januari 2009

Oom


Op weg naar de rechtbank in beschuitsstad kom ik Oom Krattenstapelaar tegen. Net als ik, ook op weg naar de zaak Pielemans. "Vroeger" deden we samen de rechtbank in Beschuitstad voor de kabelkrant, totdat de boel failliet ging. Sterker nog, mijn allereerste nieuws voor mijn huidige baas was een telefoontje vanaf het toilet nog geen 2 seconden na de bekendmaking van het faillissement. Ook Advocaatje Ooitwasikookjournalist was een van de collega's bij het wilde avontuur van de kabelkrant.
Oom Krattenstapelaar "doet" het plaatselijk dagblad er tegenwoordig "bij". Van tijd tot tijd laat deze wekelijkse columnschrijver in een plaatselijk H-aan-H-blad zich inhuren voor een berichtje of wat. Het is altijd weer mooi om samen in het persbankje van zaal D te zitten. Het is geen enkele moeite om even voor elkaar iets te doen of regelen, zeker niet als er kids van school gehaald moeten worden. Ik neem dus even waar als Oom K. de zaal verlaat als de advocaat begint met haar pleidooi en ren even later met het laatste nieuws naar het station. Daar treffen we elkaar weer en breng ik hem op de hoogte van de laatste ontwikkeling.
Benieuwd waar de column aanstaande woensdag over gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten