donderdag 22 januari 2009

bolderkar


De bolderkar van Opa staat sinds gisteren bij ons in de schuur. Het is voor het eerst in lange tijd dat ik 'm weer zie. Veel kleiner dan ik me herinneren kan, is de eerste reactie. Logisch natuurlijk, het is al lang geleden dat ik er voor het laatst mee heb gespeeld.
"Busje" speelden we er mee. Mijn broertje in de wagen, ik ervoor (of andersom) en dan maar heen en weer over de oprit van Opa en Oma. Zelf gemaakt zeg ik, als ik er eens goed naar kijk. Opa was, in tegenstelling tot mijn vader en ikzelf, erg handig. Of deed alsof hij erg handig was, dat kan.
Ik hoop de kar zaterdag mee te nemen met het winterklootschieten, een verwarmend drankje is niet verkeerd in een koud bos. Ben bang dat ik alleen wel nog een beetje wat klussen moet met het ding. We zien wel.

1 opmerking:

  1. Je dicht je grootvader wel teveel capaciteiten toe, zelf een bolderkar maken dacht ik toch niet.Hij had meer verstand van de molen om die draaiende te houden. Je bent te groot gegroeid daarom lijkt de kar zo klein.
    tostadma

    BeantwoordenVerwijderen