woensdag 2 juli 2008

Live bij Live

Een plaats hoog in mijn TTDBCOG (top tien der beste concerten ooit gezien). De band Live gisteravond in het Grachtengordelse Paradiso. Een concert dat niet ophield en maar door bleef gaan. Maar liefst vier keer kwam de band terug voor een toegift dat steeds langer duurde. Wat een feest!



Tijdens het concert werden opnames gemaakt voor een nieuwe live Live dvd. De eerste paar nummers bepaalde dat de sfeer, het publiek was uitgelaten door de aanwezigheid van de camera's, maar het echte genieten begon al snel.



Meer dan tweeënhalf uur zou de band uiteindelijk spelen. De zaal op de kop, op mijn gezicht een hemelsbrede gelukzalige glimlach, tussen de zweetdruppels door.



Helemaal idolaat van de band was ik niet. Ik kende een paar leuke nummers uit de jaren negentig en op weg naar het concert was het maar goed dat de Grensdorpse Leo een ceedeetje met hun muziek bij zich had.



De grootste fan van de band ben ik nog steeds niet. Dat laat ik over aan al die mensen die met een half waanzinnig blik vooraan stonden. Wel wil ik de band best nog een keer live zien, bij voorkeur op een locatie als deze. Ik wil überhaupt wel meer bands zien in deze zaal. Maar eens in de gaten houden.



Voor de rest, geniet van de video's. Binnenkort komt de dvd uit en zal het me verbazen als ik die niet direct wil hebben. Mocht er dus een bult lawaai uit ons huis klinken, bel niet direct 112, ik sta waarschijnlijk volledig uit mijn dak te gaan.







En geniet tot slot van dit waanzinnige slot van de avond. (de band kwam nog een keer terug, maar de accu van mijn camera was helemaal leeg...)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten