dinsdag 22 juli 2008

32


De zon gaat al onder als ik besluit om toch nog even op de fiets te stappen. Ik heb nog zeker een uurtje voordat het duister wordt, maar neem voor de zekerheid een lampje mee, je weet maar nooit. De temperatuur is heerlijk, een voorbode van echt mooi weer. Mijn benen voelen super en ik scheur al met een aanzienlijke snelheid door de stad als Krien mij belt met de vraag of ik het telefoonnummer van Bram Tankink heb. Voor morgen in de uitzending. Vreemd genoeg kan ik aan haar verzoek voldoen en even later kan ik weer met volle versnelling verder.


Ik volg de grote weg naar Carnavalsdorp en dender over het hobbelige fietspad. Heerlijk, ik hou van een weg die je voelt en laat werken. Al snel staat er een gemiddelde van 30 op de teller en ik ga door. Het fietspad langs de Carnavaldorpse rondweg is nog een stukje slechter, dit dorp, met zijn toch beroemde wielerclub, is niet bepaald fietsvriendelijk, nergens heb je als fietser voorrang en je moet van links naar rechts over de weg door superkrappe bochten.
Ik moet een paar keer flink in de ankers en fiets op een bepaald moment over een achterafpaadje, (waar is het fietspad gebleven?) maar rij uiteindelijk probleemloos via Autofraudedorp richting het vliegveld. Voor het spoor in de stad check ik mijn teller, 32 gemiddeld. Yes! Morgen nog zo'n rondje voordat ik samen met de voorzitter naar de Alpe d'Huez etappe in de TdF ga kijken. De Alpe vanaf de bank is misschien ook wel eens mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten