zondag 18 mei 2008

regen

"Jij praat poep" hoor ik wel eens als ik iets onzinnigs vertel. Gisteren deed ik dat waarschijnlijk uren lang. De jaarlijkse tocht van de Zondagse fietsklup stond op de agenda. Vanwege de regen ging de tocht niet door al was er een optie om 'm wel te fietsen. En ondanks de regen was dat natuurlijk een goede keuze. De Ut, zoals onze tocht heet, niet fietsen kan gewoon niet.
Dus regenkleding aan (de regenbroek op bovenstaande foto alleen om droog te blijven tot aan het vertrekpunt), sportdrank en krachtvoer (krentenbollen en mueslirepen) mee en een set droge kleding voor na de tocht. Op naar de 115 km!


Een prachtige tocht, VakbondsHenk zet ongelofelijk mooie routes uit en heeft ze dan in zijn blote hoofd zitten ook. Af en toe is het droog, we rijden over stille landweggetjes, vol blubber en andere meuk waarvan ik eigenlijk niet wil weten wat. Alles spat van voorgangers en het eigen voorwiel over me heen en in mijn mond. Ik zie er niet uit, en ik zie ook nog eens niets. Mijn bril, een reserve-exemplaar vanwege het fietsen, zit vol regen en troep, glijdt van mijn neus en ik moet donders goed uitkijken. Eén of twee keer rij ik zonder het te zien van de weg, ik heb m'n stuur gelukkig stevig vast en hou er al rekening mee, dus het valt mee.
Het warme bad na afloop is heerlijk. Het heeft wel wat, een tocht onder deze omstandigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten