dinsdag 13 mei 2008

13 mei


Een omstreden datum, 13 mei. Acht jaar geleden verging half Textielstad, twee jaar geleden kocht ik van een garagedak een attribuut dat mijn leven volledig op de kop zou zetten.
Had ik deze tweewieler ook gekocht als ik had geweten wat mij nog te wachten zou staan? Dat ik duizenden kilometers rond zou trappen in weer en wind? Dat we samen avonturen zouden beleven die tot dan toe onmogelijk leken? Dat ik de Vaderlandsche Berg twee keer zou beklimmen? Dat ik 'm na anderhalf jaar zou inruilen voor een ander?
Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik er niet meer zonder kan, het voortbewegen op een tweewieler met krom stuur. Dat ik het liefst hele dagen op het ding zou rondrijden, in weer en wind.
Vandaag heb ik 'm weggebracht. het is tijd voor een grote opknapbeurt. Nieuwe ketting, tandwielen en ik weet niet wat meer. Hij staat nu bij de klup-mecanicien tegen de werkbank. Als alles goed gaat is hij voor de vakantie klaar, hangen we 'm naast zijn nieuwe vriendje achterop de auto. Gaat ie nieuwe avonturen beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten