donderdag 6 maart 2008

motregen


Het kan me niets schelen. Ik ben, na een korte nacht en een lange reis, in Provinciehoofdstad waar ik hoor dat al mijn zaken van vandaag over de kop gaan. Rapporten nog niet klaar, een meerderjarige blijkt toch al 3 dagen voor zijn achttiende verjaardag het criminele pad opgegaan te zijn, met als gevolg dat de zaak achter gesloten deuren gaat en meer van dat altijd zo onvoorspelbare rechtbankgebeuren.
Ik kan dus al vrij snel weer rechtsomkeert. Inmiddels regent het buiten, motregen, vieze fijne koude spetters op mijn kale bol. Het maakt niet uit, op mijn, inderdaad megagrote, koptelefoon klinkt het ene na het andere vrolijke liedje en ik swing door de straten op weg naar het station. In mijn hoofd wordt ik niet nat of koud, nee, in mijn hoofd voel ik de lente. Alle bomen hebben knoppen, overal bloeien de krokusjes, vanuit de trein zag ik in Beschuitstad een volledig wit/paars plantsoen.
Daarom, ook voor jullie lentegevoel een paar speciale liedjes...

Architecture in Helsinki - Spring 2008 (empeedrie)

Richard Julian - Spring Is Just Around The Corner (empeedrie)

The Superfantastics - Rites of Spring (empeedrie)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten