zondag 16 maart 2008

eels

Afgelopen vrijdag speelde Eels in het Textielstadse muziektheater. Eels! Krien en ik hadden al kaarten vanaf het allereerste gerucht dat ze tijdens het Crosslinx-festival zouden optreden. Na een check op de MySpacepagina van de band voor 19 euro gekocht!



In de hal van het muziektheater verzamelen zich steeds meer bekende zondagsefietsklupleden. Eels doet het blijkbaar erg goed op de racefiets. De zaal gaat open en via het omroepsysteem komt de mededeling dat het verboden is om te fotograferen. Wat!?!? Hallo, dit is Eels, een van de weinige bands waar ik alles grotendeels legaal gekocht of geleend op ceedee heb! dan mag ik toch wel een aandenken van dit optreden meenenem?



Als het optreden begint wordt de eerste bezoeker door een beveiligingsmedewerker uit de zaal gehaald. Zaklantaarntjes en mannetjes met oortjes in rennen rond de zaal bij het zien van een verlicht telefoon/cameraschermpje. Een uitdaging dus!
Uiteindelijk weet ik ongezien (ook niet door het oortje dat zich verschuilt achter een pilaar naast me) een paar filmpjes te schieten en een groot deel van het concert in geluid op te nemen. De kwaliteit van de filmpjes is niet erg sterk, maar het geeft wel een idee van een fantastisch, prachtig, intens en bijna tot tranen roerend optreden van E. en drummer/pianist/gitarist Butch.

1 opmerking:

  1. Dat heb je knap gedaan, ook in Enschede waren de oortjes heel fel op opnames. Een ding nog: het was niet Butch, maar The Chet.

    BeantwoordenVerwijderen