maandag 4 februari 2008

kracht!


We hadden tot diep in de nacht gezeten. Praten, lachen, brainstormen, eten en drinken. Supergezellig in het Beschuitstadse, bij de rechtbankvrienden Pleitzevrij op de bank. Er zijn wilde plannen, maar daarover later meer. Maar er was ook Delirium Tremens, sterk en krachtig Zuiderbuurs bier.
Pure doping, als je het mij vraagt. Na een korte nacht waren mijn benen sterker dan ooit. Klim na klim vloog ik als eerste op mijn reesros omhoog. Pats boem, heerlijk. Onderweg kreeg ik zelfs inspiratie. Daarom...

strak in winterkleding
malen dampende lijven
het geratel van een ketting
die glijdt naar een nieuwe versnelling
ruggen krommen in de wind

links rechts,
voor tegen
achter

verderop schittert de heuvel
in een magere februarizon
onrust in het peloton
de spieren spannen
de blikken scherp

links rechts
voor tegen
achter

de spanning stijgt
onrustig schuiven schoenen in
ronddraaiende pedalen
het stuur kiest positie
het wachten begint

links rechts
voor tegen
achter

de spieren gespannen
daar is de krachtexplosie
nog één maal omkijken
de adem diep het hart versnelt
de race begint

links rechts
voor tegen
achter

handen krampachtig om het stuur
de benen strak trap door
een korte blik op de teller
in de laatste bocht
trap door trap door

links rechts
voor tegen
achter

finish

Geen opmerkingen:

Een reactie posten