donderdag 31 januari 2008

winderig


Met het stuur stevig in de handen hang ik letterlijk tegen de wind. Ik doe mijn vaste ronde en op het kale stuk richting de grens komt de wind vol van opzij. Ik moet oppassen, behalve dat de wind giert is de weg op sommige stukken nog bevroren en spiegelglad. Ik moet echt knokken om al stoempende tegen de wind in te komen.
Ik geniet met volle teugen, mijn tong hangt op mijn voorwiel als ik met een snelheid van net 18 kilometer tegen de wind in fiets, maar op mijn gezicht één grote grijns. Wat is dit mooi. En wat voelen mijn benen goed. Vlak voor de grens besluit ik op de fietsbrug te beginnen aan mijn klimtraining. Op en af, op en af ga ik. De ene kant van de brug is mooi kort en steil, tegen de wind in, terwijl de andere kant langer en minder steil is. Ik kan op snelheid en op kracht omhoog. Onderaan draai ik om en ga er opnieuw tegenop, keer op keer.
Uiteindelijk is mijn gemiddelde 26,66. De vijftig ben ik vandaag ook gepasseerd, 51,7 km geeft mijn teller aan als ik op een vlak stuk met de wind schuin opzij rij. Ik ben dik tevreden en kan alleen maar hopen op meer van dit soort dagen.



Gorillaz - Feel Good Inc. (Kutcorners Dub Remix)

Jackson jones – I Feel Good Put Your Pants On (Pilooski Edit)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten