vrijdag 16 november 2007

x-ray vision



Binnenkort neemt de Beschuitstadse rechtbank, als laatste in ons land, de röntgenpoortjes en de X-ray machine in gebruik. Vanaf dan is het gebeurd met het zorgeloze binnenlopen, vriendelijk groeten, zwaaien en doorlopen. Nee, vanaf dan klinkt er eerst een hoop gepiep, moeten mijn zakken leeg, gaat mijn tas door de scanmachine en sta ik even later met mijn handen in de lucht voor de verplichte nacontrole.
En dan heb ik 't nog maar over het begin. Want ik vrees het ergste. De bediening van de machine is in handen van negen speciaal opgeleide bodes die ik nu al jaren tegenkom. En met tegenkomen bedoel ik grapjes maken, pesterijen, geintjes en gebbetjes. Zeker vijf van deze dames en heren hebben mij al te kennen gegeven een speciale behandeling in petto te hebben. Andersom heb ik hen medegedeeld ook diverse plannen te hebben, in de vorm van pistoollinealen, snoepgranaten, dinamietdrop en ga zo maar door.
Ik denk dat ik de laatste maand van dit jaar maar een trein eerder ga nemen als ik in Beschuitstad ga werken. Heb zo'n vermoeden dat ik elke morgen zeker een half uur nodig heb om het gebouw binnen te komen.
Oh ja, en ik wilde zelf erg graag door de machine, maar een x-raytechnicus raadde mij dat ten zeerste af. Het schijnt dat de machine zeker zes keer de toegestane dosis straalt en dat is weer slechter voor mannen dan vrouwen. Volgens deze röntgenmonteur kunnen vrouwen er beter tegen dan mannen. Had iets te maken met "balls"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten