Als ik bij het Smallebrook de bocht in fiets merk ik het. Een fractie van een seconde dreigt mijn achterwiel weg te schieten. Ik blijf overeind maar ben gewaarschuwd. Rustig aan vandaag, geen gekke dingen doen en op de fiets blijven.
Het is prachtig onderweg, af en toe is het wegdek niet te zien onder de laag van versgevallen herfstbladeren en het is maar goed dat ik de weg goed ken, anders zou ik zo het bos in fietsen. Ik doe mijn herfst/winterrondje, een tochtje van ongeveer 31 kilometer om het Ambtsvenn (als ik tenminste even door ga tot de fotostop). Bewust gekozen, onderweg meerdere mogelijkheden om snel huiswaarts te kunnen keren bij plotse weersveranderingen of andere noodsituaties.
Uiteindelijk kom ik uit op een gemiddelde van 28,21 km per uur, minder snel dan onder normale omstandigheden, maar veiligheid voor alles. Mijn hoogste snelheid was vandaag 36,4, op de Oosterbuurse Zonneweg waar alle blubber van de maisoogst inmiddels is weggespoeld en het één lang racecircuit is. Alleen die scherpe rotbocht halverwege, dat is een domper steeds weer.
Het is prachtig onderweg, af en toe is het wegdek niet te zien onder de laag van versgevallen herfstbladeren en het is maar goed dat ik de weg goed ken, anders zou ik zo het bos in fietsen. Ik doe mijn herfst/winterrondje, een tochtje van ongeveer 31 kilometer om het Ambtsvenn (als ik tenminste even door ga tot de fotostop). Bewust gekozen, onderweg meerdere mogelijkheden om snel huiswaarts te kunnen keren bij plotse weersveranderingen of andere noodsituaties.
Uiteindelijk kom ik uit op een gemiddelde van 28,21 km per uur, minder snel dan onder normale omstandigheden, maar veiligheid voor alles. Mijn hoogste snelheid was vandaag 36,4, op de Oosterbuurse Zonneweg waar alle blubber van de maisoogst inmiddels is weggespoeld en het één lang racecircuit is. Alleen die scherpe rotbocht halverwege, dat is een domper steeds weer.
Bij thuiskomst moet ik mijn fiets even goed afspoelen. En niet alleen mijn fiets...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten