donderdag 1 november 2007

doorrood

Ik sta te wachten voor het rode verkeerslicht als ik plots wordt ingehaald door een bejaarde man in een Skoetmobiel. De elektrisch aangedreven bejaarde aarzelt geen seconde en schiet tussen de auto's door naar de overkant. Ik ben stomverbaasd. Het moet toch niet gekker worden. Waar moet het heen in deze wereld als zelfs bejaarden zich niet meer aan de verkeersregels houden?
De verbazing is niet alleen aan mij voorbehouden. Dat blijkt als ik even later terugfiets. Bij de stoplichten staat een lampenverwisselauto. In een groen (dan mag je doorfietsen!) bakje staat een oranje mannetje (let op, het licht springt zo op rood, dus stoppen!) de lampen te controleren. Eén voor één houdt het mannetje de lampen tegen het licht. Ook hij lijkt verbaasd te zijn over bejaarden die door rood rijden. Als ik er een foto van maak komt er net een rood (stoppen en wachten op groen!) autootje langsrijden.
Als ik twee seconden later bij het groene fietslicht ben, springt het op oranje. Snel fiets ik door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten