donderdag 11 oktober 2007

red bull

Geachte Harm Job,

U fiets staat klaar om opgehaald te worden.
Deze staat bij de werkplaats klaar.
Mit freundlichen Grüßen/met vriendelijke groeten/best regards
Henry R.

Radverkauf /fietsverkoop /bike sales
Aldus het mailtje dat ik bij thuiskomst in mijn mailbox aantref. Heel vriendelijk, maar net te laat. Ik heb mijn neue Fahrrad zojuist afgehaald en sta er al vol trots naar te kijken. Voor één keer staat ie te pronken in de kamer in al zijn nieuwigheid. Ik durf 'm bijna niet aan te raken, zo mooi is ie.
Ik heb er nog geen meter op gereden, de trappers zitten nog op mijn oale fiets, er moet nog een teller op en een pompje. Dan staan de eerste klupleden al in de kamer, fiets kijken. Buur#15, als enige kluplid nog niet in bezit van een nieuw exemplaar, neemt het sportief op en komt met een cadeautje, een mooie en grote bidon. Super.


Ik moet nog eten en gooi snel wat naar binnen. Mijn telefoon gaat. "Woar blief ie?" Het is Buurman Krattenstapelaar die gereed zit in het kluphuis. Hij is al bezig met de trappers en wacht vol ongeduld op de eerste meters die ik zal afleggen op mijn fiets.
Even later stap ik nerveus op de fiets en rij de straat in. Zo licht als een veertje en de ketting ratelt soepel over de tandwielen terwijl het schakelen makkelijk gaat. Met een simpele vingerbeweging schakel ik op of neer.
Terug in het kluphuis is het tijd om de fiets nat te maken. Van
Brouwerij het IJ heb ik nog een paar Biobokjes staan en ik denk dat dit een geschikt moment is om ze aan te breken. Tenslotte zijn we alle vier liefhebbers van dit herfstnat. We proosten op vele veilige kilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten