woensdag 19 september 2007

winter


De temperatuur is flink dalende, vanmorgenvroeg kwam het kwik niet veel boven de 5 graden. Koud dus, koud en kil en nat en winderig en bijna herfst. Net nog niet helemaal, maar wel tijd voor de Oosterbuurdumpprijzensuper om de winterfietskleding in de verkoop te gooien.
Gewend als ik ben aan het slagveld tussen de fietskledingaanbiedingen bij die andere vierletterige
Oosterbuurdumpprijzensuper sta ik dus om vier minuten voor half negen voor de deur. Als de deur opengaat neem ik de kortste route en sta vervolgens helemaal in mijn eentje te trekken in de fietskleren. Ik heb alle tijd om het winterjasje te passen, zou zelfs nog mijn broek uit kunnen trekken om de winterfietsbroek te passen, er is niemand. Ja verderop, daar staan een viertal oudere dames elkaar de stretchspijkerbroeken uit de handen te trekken, maar bij de fietsafdeling is het stil. Zomerfietsers zijn geen winterfietsers, maar mooiweerfietsers concludeer ik.


(Harm Job winterklaar)

1 opmerking: