vrijdag 31 augustus 2007

hennepheli


Boven het westen van de stad hangt sinds een uur een helicopter. Ik zat er al op te wachten, wist dat vanmorgen om half zeven er een grote politieactie zou komen waarbij vanuit de helicopter onder andere naar hennepkwekerijen wordt gezocht. Spannend.
Bij een soortgelijke actie in Koekstad, alweer een aantal jaren geleden, werden bijna 100 kwekerijen gevonden. De dag dat al die mensen voor de rechter moesten verschijnen was een van de mooiste en grappigste die ik ooit meemaakte in de rechtbank. Bijna de hele buurt was komen opdagen, zodat er echt honderden mensen op de publieke tribunes zaten. In allerijl werden er extra zalen geopend en rechters achter hun bureaus weggetrokken. Het was zo vol dat ik mijn verslag het gemaakt vanaf het opstapje naast de rechter. Er was in de hele zaal nergens meer plek om te zitten dan op de grond voor in de zaal. Prachtig.

2 opmerkingen:

  1. Ik dacht bij het woord "hennepheli" even dat het om een nieuwe bezorgservice ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tijd voor een reallife soap.
    "De mannen van de Hennepheli"

    BeantwoordenVerwijderen