zaterdag 21 april 2007

overal


Ik heb 'm de hele dag aan gehad, mijn oude trouwe overal. Ooit zwart en afkomstig uit de collectie van een Torenstads bedrijfsbrandweerkorps en in mijn wildeharenovereindtijd gedragen als gewoon kledingstuk, nu vaal, gevlekt en kapot. Maar het maakt me niet uit, als ik echt ga klussen, trek ik 'm direct weer aan.
Wat dat betreft was het er een echte zaterdag voor. Rond een uur of tien zat ik op het dak van ons huis. We hebben wat lekkage in de voorgevel en ik wilde met eigen ogen de toestand van boven bekijken. Weinig te zien, maar even later zat ik boeiplanken te poetsen, kroop ik rond met een pot verf om hier en daar wat aanstipwerk uit te voeren en genoot ik van het uitzicht.
Vervolgens was de gevel aan de beurt. Van Baasje had ik een jerrycan met een afdichtmiddel gekregen. Moest alleen nog maar even op de gevel gespoten worden. Nou ben ik een grote held, maar niet op de ladder. Tot een meter of drie gaat het nog, maar hoger, misschien later een keer. Dus ramen eruit en uit het raam hangen om boven overal bij te komen. Pieppiep gaat het spuitflesje.
Uiteindelijk voegde ik me bij Buurman Krattenstapelaar. Die was, net als ik vrijdag al had gedaan, bezig met verwijderen van groene aanslag. Precies, een typisch mannen-zaterdag-als-de-lente-invalt-ding, groene aanslag verwijderen. Met een stoere hogedrukspuit! En een handig ding van Baasje waardoor het beter ging en niet spetterde.
Buur#16, een lang weekend weg naar de Fomule races zal wel opkijken als hij maandagochtend uit zijn raam kijkt. Zijn terras, mooi groen vond hij niet lelijk, is weer prachtig schoon en algenvrij. Net zoals de terrassen van zijn buren.
Tot slot buig ik me nog even over het gangpad naast ons huis. Buurvrouw Knobbelopdekop ziet haar straatje graag brandschoon, maar heeft op haar leeftijd én met zo'n man, weinig kracht meer. Tegen half zes ben ik klaar. In een luie tuinstoel zak ik zachtjes in slaap. De iPod, met de zomerse speellijst, kan niet verhullen dat ik hardop snurk.
Lekker zo'n dag.

1 opmerking:

  1. Damn! Dank voor deze actie, ook namens bijnabuuf#16.

    Wellicht op korte termijn een proefavondje houden? Ik heb hier nu Houblon Chouffe, Heidelberger Pils en Scheffels Kräusen liggen.

    En ook 2 asbakken voor je clubhuis ;)

    BeantwoordenVerwijderen