maandag 26 maart 2007

zondagse toer



Ondertussen fiets ik ook "echt" mee met de Zondagse Fietsklup. En het is een bijzondere klup, dat is me inmiddels wel duidelijk geworden. Roep dat er in Grachtengordelstad een mooie brouwerij zit en er worden direct plannen gemaakt voor een fietstocht daarheen. Ergens in september geloof ik. En als ik het goed heb onthouden dan fietsen we het laatste stuk op een waterfiets. Om maar eens wat op te noemen.
Maar goed, we deden dus een tocht richting Kasteeldorf in Oosterburen. Met een flinke klim vlak voor het rustpunt. Smaakt de versnapering daarna beter. Het was niet de eerste keer dat er gestopt werd. Sanitaire stops, daar is deze klup ook erg goed in. Zelf heb ik het vermoeden dat een van de klupdoelstellingen het succesvol bewateren van de omgeving van Textielstad is. De kreet "plasstop" is een veelgehoorde onderweg. Het is ook een erg sociale klup, als er één gaat plassen gaat de rest ook. Sympathiek.
Samenvattend, we reden een kilometer of 65, met een gemiddelde van 28, prachtig weer, een stevig windje en geen materiaalpech. Alhoewel, voor een van de klupleden was er reden om de zadelhoogte aan te passen. Vanwege een gesloten kluphek. Logisch toch? Hoop dat het weer volgende week zondag ook mooi is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten