zaterdag 3 maart 2007


"Vindt u het erg om uw MekGiantburger op een MekFunkyChickenBroodje te krijgen?" Krien en ik staan al een half uurtje in de rij bij de MekDrek en we zijn net vijf minuten aan de beurt. Om ons heen is het GIGA-druk, lopen ouders gillend achter hun kroost aan en trekt naast ons iemand zijn portemonnee om voor ruim 85 euro aan burgers af te rekenen.
"De MekGiantburgerBroodjes zijn namelijk nog bevroren" vertrouwt de pukkelige puber achter de balie me toe. Als ik luister naar de manier waarop hij me deze mededeling doet, is mijn eerste neiging om verontwaardigd uit te schreeuwen... "Een MekGiantburger op een MekFunkyChickenBroodje!!! Maar dat is toch heiligenschennis?!?! ", maar als ik hem aankijk denk ik dat elke opmerking, die verder gaat dan een simpele bestelling, hem boven de pet gaat. Dus ben ik braaf en zeg hem in duidelijk verstaanbare taal dat het goed is.
Dan komt een collega van Puberpuist langslopen. "Je moet geen MekGiantburgers meer verkopen hoor, de broodjes zijn op!" Wanhopig werp ik een blik op het menu. Wat zal ik dan nemen. Dan hoor ik Puberpuist tegen zijn collega zeggen " Het is goed hoor, deze meneer krijgt zijn MekGiantburger op een MekFunkyChickenBroodje" Ik zie de collega een fractie van een seconde ineen krimpen, maar dan hersteld ze zich en loopt door. "U moet alleen even geduld hebben, ze zijn nog niet klaar" zegt Puberpuist tegen me en schuift een blad met twee cola en een frites (medium) naar me toe.
Ik vraag of het nog lang duurt. Want als dat zo is, dan mag hij mijn frites nog wel even warm houden. Hij kijkt verbaasd op. "U wilt de MekGiantburger tegelijkertijd opeten met de frietjes?" Ik vertel hem dat me dat fantastisch lijkt. " Maar wilt u niet vast beginnen met de frietjes? De meeste mensen beginnen vast daarmee, en dan breng ik straks uw MekGiantburger."
Na een korte discussie loop ik zonder frietjes naar een tafeltje in het inmiddels bijna lege restaurant. Amper drie minuten later komt hij aanlopen met het dienblad met daarop mijn MekGiantburger op een MekFunkyChickenBroodje. Ondertussen is mijn nieuwsgierigheid gestegen tot een bijna onthoudbaar niveau. Hoe speciaal zal deze combi niet zijn?
Ik neem een hap en snap niets van deze consternatie. Het smaakt precies zoals een MekGiantburger hoort te smaken. Alleen dan op een MekFunkyChickenBroodje. Eerlijkheidshalve moet ik toevoegen dat ik, zou ik een MekFunkyChicken op een MekGiantburgerBroodje eten, ik ook geen verschil zou proeven.

1 opmerking:

  1. en waren de gefrituurde aardappelstokjes ook lekker warm? (of ben je deze helemaal vergeten door alle hectiek)

    BeantwoordenVerwijderen