maandag 5 maart 2007


Op het eerste gezicht is er niets bijzonders te zien aan het flesje uit Kanondorp. Totdat ik iets beter kijkt. Want wat een heel normaal en gewoon alledaags knalpotje lijkt, is in werkelijkheid iets volledig anders. Altenmünster Brauer Bier lees ik. Uit het Zuid-Oosterbuurse . Hmm.
De fles plopt open met een tevreden geluid. Klinkt goed, de eerste punten zijn binnen. Ik schenk in. De kleur is wat donkerder dan een gewone pilsner, mooi goud met een stevige schuimlaag. De volgende punten zijn binnen. Ik neem een slok, de smaaktest.
Krien kijkt naast mij verschrikt op als ze mijn luide "hmmm!" hoort. Ze vraagt wat er is, maar ik kan alleen maar uitbrengen dat ik zojuist een slok van een heerlijk biertje biertje genomen heb. Lekker bitter, pittig, precies wat de kleur en naam al deden vermoeden. Ik ben niet snel teleurgesteld als een flesje leeg is, maar deze keer pink ik een traantje weg.
Binnenkort maar weer eens naar de Bierhalle in Netoverdegrensstadt...

2 opmerkingen:

  1. maar ja, met zo'n achtergrond liojkt mij alles lekker te smaken. komt het over een paar nachtjes weer uitproberen of hebben we keukendienst? zo ja, hang 'm dan ff in de keuken.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... en deze was dus voor de "Saigon Export"

    BeantwoordenVerwijderen