woensdag 7 februari 2007

tabloid


Het viel mij direct op, vanmorgen net over zevenen, hij is meteen alweer een stuk dunner dan gisterochtend. Logisch natuurlijk, ten slotte was het gisteren "de dag van de tabloid" voor een groot deel van de provincie. De regionale krant ging over van groot naar tabloidformaat (597 mm × 375 mm) . Ik was er erg benieuwd naar. Had wel een zogenaamd "nulnummer" onder ogen gehad, gevuld met oude of verzonnen berichten, maar dat zei me nog niet zoveel.
Ik was vooral benieuwd of de krant zich nu ook bezig gaat houden met de
riool-journalistiek waar de tabloid-pers om bekend staat. Tot nu toe ben ik daarin enigzins teleurgesteld. Het eerste exemplaar opende met een foto van regiogenoot Hermanus F. tijdens een prijsuitreiking. Niet echt "Hollywood", maar gelukkig op de voorpagina een schandaalstuk over de problemen bij de ambulancedienst.
Het zit er dus in, maar komt nog niet echt uit de verf. Ik zal niet te kritisch zijn en afwachten wat er komen gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten