dinsdag 27 februari 2007

krantje?


De vaste treinreiziger wordt er ondertussen horendol van. Met de komst van de nieuwe gratis tabloid in Textielstad valt er 's morgens vroeg te kiezen uit maar liefst drie gratis kranten! Twee van de kranten, Spits en Metro bestaan voornamelijk uit snelle, van persbureaus afkomstige, berichten, terwijl nieuwkomer De Pers een hele eigen inbreng biedt.
Elke ochtend blader ik alle drie door. Snel, want de reisduur naar bijvoorbeeld Beschuitstad is ergens rond de vijftien minuten. Krap tijd dus om een drie tabloids te lezen. Zelf ben ik blij met de oversteek van De Pers naar het oosten. Een lekker leesbare en goedkopere kopie van de nummer één in krantenland, de NRC-next, met iets meer diepgang dan de rest. Die sla ik dus als eerste open. Of los zoals we hier zeggen.
Grappig is dat het niet alleen treinreizigers zijn die zich elke ochtend weer door de stapel kranten worstelen. Ik zie steeds vaker mannetjes op fietsjes langskomen die snel van alle kranten een stapeltje in de fietstas stoppen. Van één van hen begreep ik ooit dat hij zijn halve bejaardenflat voorzag van de dagelijkse krant. Want "met de huidige pensioentjes kan niemand meer een krant betalen" aldus de kwieke vijfenzeventigplusser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten