maandag 26 februari 2007

kacotocht



Het was weer tijd voor een Kacotocht, zeker één keer in de maand eigenlijk wel. Tijd om wat nieuws te verkennen, zien, beleven en ga zo maar door. Deze keer gingen we, met een gulle verjaardaggift van het Koekstadse KacoDuo zelf, opgezettelosgesnedenuitelkaargetrokkenengazomaardoor lijken bekijken. Wilde Krien erg graag. Zelf liet ik me snel overhalen met de belofte van een bezoek aan het IJ, de mooiste bierbrouwerij van ons land.
Dus liep de wekker op zondagmorgen erg vroeg af.
Opstaan, broodjes smeren en met de trein op pad. Via Koekstad naar Grachtengordelstad waar we een hilarische en trage kop koffie drinken voor de tentoonstelling in te gaan.
In de beurs van het bokbier is het enorm druk. Overal zijn mensen, bewegend of opgezet in allerlei spannende houdingen. Op zich erg interessant, al die opengesneden lichamen. Alleen wel heel erg uit effectbejag en niet ter educatie. Want wat is de reden om bepaalde menselijke en karaktereigenschappen te laten zitten op een volledig gefileerd lichaam? Zoals wenkbrauwen, een "bellybutton" of poepgat. Geen lijkt mij, als je wetenschappelijk kijkt.
Jammer dus, net zoals het effectbejag van op de "ademhaling" afdeling. Midden in de ruimte staat een grote glazen bak vol (lege?) pakjes sigaretten. En een glazen uitstalling met daarin de longen van een roker.
Ook jammer is het dat het fotograferen streng wordt verboden. Dus zit ik zonder plaatjes van alles wat wel prachtig was. Zoals het bloedvatenstelsel of de opgewerkte spieren. Handig trouwens ook al die opengewerkte spieren. Kan precies zien waar ik spierpijn heb en waar precies mijn spieren na een fietstraining zeer doen.
Dan lopen we in de stromende regen naar de bierbrouwer. Onderweg doen we wat boodschappen bij een grote Oosterse supermarkt. We trekken ons niets aan van de regen. Bekijk het, tenslotte is het bijna lente.
In het proeflokaal vinden we snel vier stoelen en kan het eerste biertje naar binnen geslagen worden. Turbock, Struis en ga zo maar door. Kacobroer P.I.M. komt ook nog even langs in zijn favoriete tent en schuift aan. Krien en Ka raken aan de praat met een stel aangeschoten buitenlanders (zie episode 156) en uiteindelijk sluit de tent. het is acht uur en de magen hebben behoefte aan vulling. Moksi Metti met dikke touw wel te verstaan.
P.I.M. neemt ons mee naar een supertent. Zonder veel nadenken eet ik mijn hele bord leeg en merk dan dat het erg veel was. Burp en we moeten maar eens huiswaarts gaan. Dat doen we met een serie van stoptreintjes die ons in tegenovergesteldesneltreinvaart naar huis brengen. In de laatste trein zijn bij iedereen de ogen zwaar en wordt het stil. Totdat er uit de luidsprekers "Koekstad" en even later ook "Textielstad" klinkt.
Thuis is het bed heerlijk zacht. Ik val in slaap en droom van de eerstvolgende Kacotocht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten