woensdag 3 januari 2007

luxe pech


Het was een goed gevoel. Zo op pad, ik had er echt zin in, weer aan het werk. De laatste tijd was het te rustig in rechtbankland en mijn handen jeukten om weer eens een echte crimineel van dichtbij te aanschouwen. De reis begon minder met een boemelstoptrein die zich vermomde als intercity naar Industriestad. Daar tegenwoordig overstappen op de "Internationale" trein vanuit OostWestStadt naar Grachtengordelstad. Met een tussenstop op mijn eindbestemming, Beschuitstad.

De "Internationale" trein. Ach, och, da's heerlijk reizen. Ondanks de korte rit voel je de spanning van vreemde stations en onbekende bestemmingen. Alles is anders, beenruimte, relaxte stoelen, werkplekken met oplaadpunten voor de laptop en zelfs de geur is anders. Hmm...Goedgemutst stapte ik dan ook de rechtbank binnen. Links en rechts "de beste wensen" totdat ik bij de balie kom. Ik schud stevig een hand en krijg in één zin te horen dat mijn zaken niet doorgaan. Voor niets! Het nieuwe jaar begint goed.

Even later sta ik weer op het perron te kleumen. Ik hoop opnieuw op een "Internationale". Helaas.

Gelukkig heb ik de foto nog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten