donderdag 16 november 2006

nazomertocht


Net een paar meter over de 50 kilometer. Heerlijk. Ik stak mijn neus in de behoorlijk stevige wind en ging er vervolgens recht en hard tegenin. Alleen, dat wel. Ik had wel een imaginaire ploeg bij me, maar die bleven allemaal achter me rijden. Dus was het mijn kop die er recht tegenin ging. Richting Burenzand, langs een bekende camping en zo de Oosterbuurse grens over. Door Oudstadtje en vervolgens binnendoor uiteindelijk naar Netoverdegrensstadt.
Daar aangekomen betrok de lucht vanuit Textielstad, de zon viel weg, de dreiging kondigde zich aan. Regenbuien later op de dag, zei onze weerman op de radio. Ik weet dat ik nooit naar hem moet luisteren, maar was jasloos op pad gegaan. En ik zat al tegen de 40 kilomters aan, dus naar huis. Met de nodige kronkelweggetjes om toch nog boven de 50 uit te komen.
Thuis had ik zo'n honger dat ik direct een paar boterhammen met oude kaas en Luikse Stroop naar binnen heb gewerkt. En dat terwijl ik onderweg ook nog wat had gehad. Fietsen maakt hongerig. En dorstig, maar dat komt vanavond wel tijdens de klupavond. Is er tenminste eentje aanwezig die de afgelopen anderhalve week nog wat op de fiets gezeten heeft.
En de cijfers? Een toppie van 38,5, een gemiddelde van pakweg 24 en een duur van iets meer dan 2 uur...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten