dinsdag 15 augustus 2006

stagiaire



"Ik moest vooral niet zeggen dat ze een stagiaire was, want dat vond ze helemaal niet leuk". En in haar opschrijfblok staat minimaal 1 pagina "blablablablablablablablablablablabla" geschreven, maar ze vond het wel leuk.
Buurvrouw Krattenstapelaar, met nog zeker anderhalve week zomer(!?)vakantie voor de boeg, was een ochtendje mee naar de Beschuitstadse rechtbank. Om drie keer naar de (strafrechtelijke) gevolgen van steekpartijen te kijken. Ze had de smaak al snel te pakken; "met zo'n fout staartje ben je al snel schuldig" las ik in haar aantekeningen over één van de zaken. Waarmee ze in ieder geval aangaf precies te begrijpen hoe het zit in de wereld van het rechtbankverslag.
Uiteindelijk heb ik maar wel moeten zeggen dat ze een "stagiaire" was. Rechter Blauweboom vroeg wie of wat ze was. "En, doet ze het een beetje goed?" vroeg hij. Ik had haar aantekeningen dus bekeken en kon volmondig antwoorden..."volgens mij wel..."
(er bestaat ook een kort en samenvattend filmverslag, maar dankzij diverse uploadproblemen ziet u die later online...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten