donderdag 20 juli 2006

kluis 1


Mijn tas ging door de scanner en bleef vervolgens even liggen. Het bleef stil. Het scanjongentje moest even slikken voordat hij tegen me begon te praten. "Heeft u twee flesjes in de tas zitten?" Kijk, hij bracht het voorzichtig en tactisch. "Met van die eh,.." en de jongen maakt een flessenopenmaakgebaar, "doppen? ". Hij kijkt me vragend aan. "Klopt" zeg ik. "Twee flesjes bier, je hebt helemaal gelijk!" De scanjongen slikt zichtbaar nog een keer. "Zulke flesjes mogen hier niet naar binnen...". Ik zie aan zijn gezicht dat ie het een moeilijke zaak vindt. Heeft ie net een alcoholverslaafde persmuskiet betapt of wat is er aan de hand. Ik verlos hem uit zijn lijden en rits mijn tas open, pak er twee flesjes uit en geef ze af. "Hou ze maar hier, ze worden straks wel afgehaald". De flesjes gaan in kluisje 1 en ik krijg een ontvangstbewijs. Collega Tony the B*stard moet ze straks dan maar mee naar huis nemen. Afgelopen maandag hielp hij mij uit de brand en in ruil daarvoor beloofde ik hem een flesje of wat. Veel verder dan een ontvangstbewijs kan ik hem niet in zijn handen drukken. Toch lijkt hij er blij mee. Ach, je moet wat over hebben voor je medemens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten