zondag 21 mei 2006

Your votes please!

"May I haven your votes please?"

De beste manier om het Euroviziezongvestifal te bekijken is met goed gezelschap en een puntenlijst op schoot. Hoe anders kun je een avond vol ellendig saaie, voorspelbare "goh, dat lijkt echt op abba" deuntjes overleven zonder? Niet kijken, ja da's een mogenlijkheid. Maar daar is natuurlijk helemaal niets aan. Het Koekstadse KaCo-duo had ons uitgenodigd om de avond gezamelijk door te brengen. Bij aankomst lagen de lijsten al klaar, pruttelden de pasta-pannen op het fornuis en stonden de "bokjes" al koud. Super dus.

(en dit was mijn lijst)

1 - Lithuania (met het prachtige "We are the winners of the Euroviziezongvestifal")

2 - United Kingdom (een nummer met echte hitpotentie)

3 - Germany (ik weet het, maar d'r zat echt wat in)

4 - Romania (Gordon in vermomming, echt zomerhitje)

5 - Latvia (onverstaanbare a-capella in combinatie met de moonwalk)

6 - Spain (Ketchup-beach-hit)

7 - Moldova (van badpak naar trouwjurk, hoe kom je er op?)

8 - Ukraine - ("Show me your love, talk to my heart, tell me my name" door een Oostblokse Shakira)

9 - Switzerland (ik verstond echt "it's a giver, it's a liver")

10- Bosnia-Herzegowina (lekker authentiek voor bij de griek...)

Helaas dacht het overgrote deel van de stemmers er anders over. De monsters uit Juhaland, met hun foute hardrock, gingen er met de hoofdprijs vandoor. "Oh great, next year another cold festival" aldus de presentator van de BBC die het duidelijk niet eens was met de keuze. Ach, niet getreurd, volgend jaar nieuwe rondes, nieuwe kansen. Ondertussen zoeken we in ons Lagelandje een hardrockgroep met bizarre kostuums. Om volgend jaar mee te doen....

3 opmerkingen:

  1. Ach, een mens moet maar zo denken:
    Als Litouwen gewonnen had, dan hadden er volgend jaar allemaal groepjes hooligans op het toneel gestaan en da's ook niks.
    Kunnen we volgend jaar Within Temptation niet sturen? Die maakt een betere kans dan Trebble. En dan stuurt Duitsland Rammstein en Frankrijk een of andere onbegrijpelijke techno-hardrockformatie. Wordt het toch nog een leuk festival!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandenbergh weer terug?....of toch maar liever de OXXband.
    Alle opties zijn open ...maar PLEASE geen Robbie Valentine.
    Ik schaam me al genoeg voor Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. N.B...mijn broer woont in duizendmerenenevenzoveelmuggenland....hgeb ik toch een beetje gewonnen

    BeantwoordenVerwijderen