zaterdag 27 mei 2006

Weghek

Nog geen paar dagen geleden had ik hem aan de telefoon, onze hoogbejaarde buurman van 83. "Ik heb de politie al gebeld want die blagen van de overkant hebben mijn steen omgegooid.... En als ze zo doorgaan zet ik er 220 volt op of ik span er prikkeldraad, ik doe ze wat, woon hier al 75 jaar rustig en ze moeten mij dit niet flikken op mijn 83ste." Ik kom erachter dat er een stoeprandje omgevallen is omdat er, waarschijnlijk een kind, op heeft gestaan. "En wat denken ze wel! "
Groot is dan ook mijn verbazing als ik vanmorgen opeens een hoop lawaai hoor in het gangpad. Het hek wordt gesloopt. Moet opeens weg. Even later zit ik driftig mee te knippen. Graag, pokkehek weg, Krien blij. "Kunnen we er mooi bloemetjes neerzetten!"
"Blagen van de overkant", bedankt!

1 opmerking:

  1. ben blij dat ik niet in zo'n achterbuurt woon. tsssss wat denken die kinderen wel niet, een beetje buitenspelen, maar dat is niet de bedoeling! kinderen horen de hele dag lief op hun kamer te spelen, deze daarna op te ruimen en hun moeder te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen