zaterdag 22 april 2006

Open Dag


Je moet wel gek zijn om op je vrije zaterdag naar je werk te gaan. Zou je denken. Maar als het gaat om de open dag van de rechtbank, dan wordt het toch een ander verhaal. Na al die jaren in de rechtbank ken ik het gebouw wel een beetje. Ben overal wel eens geweest. Maar op één plek mocht ik nooit komen. Het cellenblok. En ondanks de verhalen van de parketpolitie, die afgelopen week dreigden me op te sluiten in een cel en pas maandag los te laten, wilde ik die plek wel heel erg graag zien.
Laat ik er vervolgens kort over zijn. Op die plek wil je nooit verplicht zitten! Kan me eigenlijk maar één reden bedenken om er wel te zijn en dat is als je mobiel wil bellen. Want de ontvangst in cel 5 is beter dan waar dan ook in het gebouw.
Wat wel vreemd was om, vanaf mijn vaste plek vooraan in de zaal (want dat waren nog de enige vrije plaatsen), een nagespeelde zitting bij te wonen. Was helemaal vergeten om mijn schrijfblok mee te nemen en ik had geen dagvaarding. Gelukkig was het vandaag juist toegestaan om foto's te maken in de rechtbank.

En daar maak ik dan dankbaar gebruik van. Collega Joyce van het opsporingsprogramma "Door het vergrootglas" is duidelijk bekend met het werk van een blogfotograaf. Geroutineerd bracht ze haar eigen balkje voor de ogen aan. Na jaren van justitiële contacten kan het ook niet anders

(Had aan het eind van de middag alleen wat moeite om Krien van de politiemotor af te krijgen. Blij als een driejarige wilde ze er echt niet vanaf! Daarvoor kreeg ik haar pas na veel gepraat uit de boevenwagen en daarvoor had ze zich al bijna in de cel opgesloten...Gelukkig was er een vriendelijke meneer die er een mooie foto van wilde maken. Ook van Harm Job, die moest er ook even op.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten