woensdag 26 april 2006

Чорнобиль!


Kan me de paniek nog goed herinneren. Twintig jaar geleden at niemand spinazie of andere bladgroenten en was er in de supermarkt geen blik groenten meer te krijgen.
Чорнобиль 1986.
Lichtgevende elanden in Ikealand, opgehokte koeien op het platteland en de tekendocent die niet wilde dat ik door de regen fietste en me daarom zijn regencape leende. Kwam vervolgens op mijn fietstocht door het donker niemand meer tegen. Iedereen zat angstig achter de gordijnen. Kon niemand mij uitlachen over de belachelijke uitmonstering waarmee ik over straat ging.
(Ze zeggen dat het nooit meer kan gebeuren. ter geruststelling, op nog geen 25 kilometer hiervandaan, aan deze kant van Beschuitstad, staat een verrijkingsfabriek. Iets dichterbij, aan de andere kant van de grens, in Ahüs, slaan we kernafval op en verderop staan gewoon centrales. Maar er zal niets gebeuren. Toch?)

2 opmerkingen:

  1. Zolang jij op tijd de batterijen van het geluks katje vervangt, gebeurt er niets! helemaal niets! Aaah zo'n heerlijk gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de spinazie is echter wel lekkerder geworden want naast de doperwten is dat de enige groente die er een beetje in gaat. ach die jeugd van tegenwoordig....

    BeantwoordenVerwijderen