zondag 26 maart 2006

Zomertijd


Het is nu een paar minuten over 8. Tenminste, dat zegt mijn computer. Ben het daar nog niet echt mee eens. Voor mijn gevoel is het veel vroeger. Een heel uur hebben ze ons afgestolen vannacht. Ongemerkt tijdens de slaap er stiekum 60 minuten afhalen.
Vroeger was het de eerste dag van het jaar dat ik 's avonds na het eten buiten mocht spelen. Magisch vond ik dat. Opeens was het na de aardappels nog licht. Met alle kinderen in de buurt verstoppertje spelen.
Vlak voordat ik gisteravond naar bed ging kwam er nog een oude bekende langs. Herman. Pakweg 4 centimeter groot zat ie opeens op de muur. Wakker geworden uit zijn winterslaap door de warmte van gisteren. Heb Herman maar even voorzichtig op een andere plaats neergezet. Ter bescherming tegen KlaasKat en HilbertKat. Die kennen Herman nog niet. Ik wel. We zijn zijn oude vrienden. Komen elkaar altijd tegen als de zon komt ...

3 opmerkingen:

  1. Zorg je er wel voor dat Herman aan de "zonnige" kant van de straat blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en in ieder geval binnen de enschedese grenzen? dat ie niet overloopt naar grensdorp? please?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. droevige mededeling: herman is niet meer. klaaskat heeft hem, of haar of het, alsnog te pakken gekregen en als anvulling op zijn dieet naar binnen geslurpt....

    BeantwoordenVerwijderen