woensdag 22 maart 2006

Stilte...


Overal in de straat halen buurmannen opgelucht adem. Het is angstvallig rustig. De schoenen gaan uit, de voeten op de bank en de TV op voetbal of een schietfilm. Volgens mij hoorde ik zelfs al ergens het kraken van de chipszak en het rinkelende geluid van een krat bier.
Oorzaak?
Onze dames zijn een avondje "nummerologiën". Zeg maar ergens in een hal wild, met een dikke gekleurde viltstift, op kartonnetjes met nummers bateren, op commando van een hutsefluts met een microfoon. In de hoop natuurlijk om aan het einde met één van die fantastische
prijzen naar huis te gaan. Of, zoals ik buurvrouw Krattenstapelaar hoorde zeggen, in de hoop dat er in de pauze frikandellen te koop zijn.
(Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik onlangs op mijn verjaardag ook een bingoset kado kreeg.
Zou ik dan ongemerkt een goedmijn in huis hebben?)

3 opmerkingen: