vrijdag 31 maart 2006

Meer kapot

"Drank maakt meer kapot dan je lief is". Ik moest er vanmiddag tijdens het boodschappen doen weer aan denken. Kwam net uit de rechtbank. Een alcoholische huisvader die de kerstdagen voor zijn gezin behoorlijk verpestte. Niet alleen door elke dag een tray bier leeg te drinken, nee vooral zijn onhebbelijkheid om steeds van alles in huis aan te steken. Van keukenrol tot gordijnen, niets was veilig. Of de onhandige eigenschap om deuren en muren met een pikhouweel kapot te slaan. Of de strop die hij in het trapportaal hing. "Pas maar op jongens, als jullie morgen wakker worden hangt pappa daar!" Moeders probeerde er nog een kersttintje aan te geven, in de halfvernielde woonkamer stond en geknakt kerstboompje. Zonder ballen en met een paar lampjes die het nog deden.
Ik moest eraan denken toen ik haar zag lopen. Bos bloemen en onzekere pas. Plus drankwalm. Beneden voor de supermarkt lag een eenzaam hard broodje. En de andere helft van de bloemen. Als ik naar huis fiets zie ik ook de rest van de bloemen liggen. Nog in het cellofaan. Ernaast ligt een heupfles drank.
"Drank maakt meer kapot dan je lief is?"

4 opmerkingen:

  1. maar waarom heeft ze die essence d'alcohol weggegooid? misschien wel omdat het voor een restaurant lag waar ze binnen was geroepen voor een ontnuchterende kop koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo jammer van die bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jack Nicholson in Twentestad???
    "Daddy`s home"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja...noemt de computer me in een keer "anoniempje" !!!
    leuke blogpagina.

    BeantwoordenVerwijderen