donderdag 30 maart 2006

Lucky bastard!

"Zo, ge hep gjeluk" zegt de man. Ik kan niet zo goed zien hoe hij eruit ziet, zijn gezicht gaat verborgen acher een grote snor en een knaloranje capuchon.
Ik had inderdaad geluk. Twee seconden eerder sta ik nog rustig onder de douche. Een blik op de klok stelt me gerust, ik heb nog tijd genoeg, het is nog geen 8 uur. Terwijl ik mijn hoofd onder de warme straal stop hoor ik opeens het geluid van kliko's die door een vuilnisauto opgeslokt worden. Sh*t, die van ons staat nog aan de straat. Ik spring onder de douche vandaan, f**k, f**k, dit ga ik nooit halen! Als ik de poort uit kom rennen, blote voeten in pantoffels, snel een broek en een trui aan, zie ik dat de grote paarse vuilsnoeper recht voor mijn deur staat. Ik ren door, hou de grijze afvalbak nog net in bedwang als we samen door de plassen de stoep af denderen. "Mag deze nog mee?" vraag ik half buiten adem.
Als ik met de lege bak weer terug loop komt mijn bejaarde buurvrouw het gangetje inlopen. "Zo, jij was laat" zegt ze. Ik maak een grapje en loop door. Binnen zie ik de reden van mijn haast. Het klokje in de badkamer staat nog op de wintertijd. Dat ga ik dus nu veranderen!

2 opmerkingen:

  1. ik ben dus nu overal een uur te vroeg, want denk dat badkamerklokje nog op wintertijd staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. krijg de klok in de auto ook niet goed, snap niet hoe het moet, denk steeds oh tijd zat, maar ondertussen.. vrijdag ophaaldag in fietsmaakdorp, in mijn enthousiasme om op tijd te zijn rol ik het grijze onding naar de oprit, maar knal tegen het schuttingslot en de sleutel breekt af. dus nu kunnen de hortensiaknoppendieven weer in de achtertuin. wat wilde ik vanochtend dat ik de tijd een uurtje terug kon zeten..

    BeantwoordenVerwijderen